top of page

Algemene huisregels van NeuroMove

​​

1. Verzekeringsgegevens: Bij de eerste intake vragen wij naar uw actuele verzekeringsgegevens. Controleer de naam van uw aanvullende verzekering en het aantal behandelingen dat wordt vergoed. NeuroMove is niet verantwoordelijk voor de vergoeding van de therapie. Indien een behandeling niet onder uw zorgverzekering valt, ontvangt u een nota.

2. Afspraak annuleren: Bent u verhinderd? Annuleer uw afspraak minimaal 24 uur voor de afgesproken datum en tijd. Bij latere annulering worden de kosten van de behandeling bij u in rekening gebracht.

3. Gedrag: Iedereen (cliënten en medewerkers) gedraagt zich in onze praktijk volgens algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden. NeuroMove behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen, uit het pand te verwijderen.

4. Begeleiders: Indien u wordt vergezeld door familie of een andere begeleider, kan deze persoon in overleg aanwezig zijn tijdens de behandeling. Mocht de therapeut de aanwezigheid als storend ervaren, dan heeft deze het recht de begeleider te verzoeken de ruimte te verlaten.

5. Eigendommen: NeuroMove is niet verantwoordelijk voor diefstal of beschadiging van eigendommen, zowel binnen het pand als op het buitenterrein. Laat waardevolle spullen niet achter in de wachtruimte of kleedkamers.

6. Parkeren: Parkeer uw auto of fiets uitsluitend op de daarvoor aangewezen plaatsen. Alleen personen met een geldige invalidekaart mogen gebruikmaken van de invalideparkeerplaatsen. Indien nodig kunt u bij de receptie een parkeermunt kopen.

7. Zitplaatsen in de wachtruimte: Zijn alle zitplaatsen bezet? Wij stellen het op prijs als u uw zitplaats afstaat aan ouderen of mensen met een beperking.

8. Calamiteiten: Volg bij calamiteiten de instructies van onze medewerkers of bevoegde instanties, zoals de brandweer of politie.

9. Sportkleding: Draag tijdens groepstrainingen makkelijk zittende (sport)kleding en schone sportschoenen.

​

Gedragscode zorgverleners  

​

Onze therapeuten volgen een gedragscode die aansluit bij de normen van werken in de zorg. Dit betekent in de praktijk het volgende:

1. Uitleg therapie: Voor de start van de behandeling legt de therapeut de werkwijze uit en geeft aan welke handelingen zullen worden uitgevoerd. Heeft u bezwaar, meld dit dan direct.

2. Persoonlijke omstandigheden: Als er factoren zijn, zoals religieuze overtuigingen, waardoor bepaalde handelingen ongewenst zijn, geef dit aan tijdens de intake. De behandelaar kan dan beoordelen of de therapie zinvol is of dat een alternatief gezocht moet worden.

3. Voorkeur behandelaar: Als u niet door een behandelaar van het andere geslacht behandeld wilt worden, kunt u dit aangeven.

4. Aanwezigheid derden: Wanneer er een derde persoon (bijvoorbeeld een stagiair of collega) aanwezig is tijdens de behandeling, vragen wij hiervoor eerst uw toestemming.

5. Respectvol gedrag: Onze therapeuten en medewerkers gedragen zich altijd respectvol richting cliënten en stellen zich niet ongewenst informeel of onprofessioneel op.

6. Onveilig gevoel: Mocht u zich tijdens de behandeling niet prettig of veilig voelen, dan kan in overleg de behandeling worden overgenomen door een andere therapeut of worden beëindigd.

7. Vertrouwelijkheid: Alle onderwerpen die met de therapeut worden besproken, worden strikt vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met derden buiten Neuromove.

8. Klachtenregeling: Indien u van mening bent dat u niet correct wordt behandeld, kunt u dit melden via de geldende Klachtenregeling binnen onze praktijk. Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op! 

U kunt onze huisregels downloaden onderstaande talen:

bottom of page